2014. május 14., szerda

Elveszett horgászigazolvány

A múltkori "viharos" poszt utóéletéről még nem írtam, csak azért vártam vele, hogy a teljes folyamatot bemutathassam. Röviden és tömören: elég nagy szívás, ha elveszik a horgászigazolvány.

Ahogy hazaértünk bőrig ázva, gyorsan kipakoltam az esővédő zsebeit, és -rendkívül lúzer módon- az igazolványokat az autó tetejére tettem, ráadásul hátra. Ennek megfelelően nem is tűnt fel, amikor még aznap este útnak indult, csak másnap derült ki, hogy nincsenek meg. Persze felforgattam az egész lakást, bejártam gyalog és kocsival vagy 3x azt a csekély 1 km-es útvonalat, amin ment, de persze nem lettek meg.

Szerencsére 3 nap múlva a gyerkőc igazolványát (éves jeggyel, fogási naplóval meg a Naplásra szóló éves jeggyel együtt) valaki bedobta a postaládánkba, ezúton is hálás köszönet érte. Sajnos nem voltunk akkor otthon, pedig megkérdeztem volna, hol találta, hátha a másik is arra kallódik valahol, de ez persze most már mindegy.

Egyszóval elveszett a horgászigazolvány, benne minden egyébbel. 

Első utam oda vezetett, ahol kiállították, akik már majdnem írtak nekem egyet, mikor rájöttek, hogy ez így nem fog menni. Ugyanis 2014-től kezdve megváltozott az igazolvány pótlásának a rendje.

A Peremvárosi Horgászok Egyesületéhez tartozom, akik igen segítőkészek, azonnal utánajártak a Földművelésügyi Minisztériumnál, hogyan is lehet most pótolni az igazolványt és az éves jegyet. A problémát az okozza, hogy az éves jegyeket egy központi nyilvántartásba kell rögzíteni számmal együtt, amiben törölni és módosítani a felhasználók nem tudnak, kizárólag a kormányhivatal erre illetékes szerve. Ahhoz pedig, hogy az eljárjon, mindenképp a horgásznak kell kérelmet benyújtani hozzájuk az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésével egyetemben, amely 2000 Ft. Ezt legegyszerűbb átutalni az illetékes hatóságnak, a visszaigazolást meg emailben elküldeni nekik.

Az emailben három fontos dolgot kell szerepeltetni. Az egyik, hogy hogyan veszett el az igazolvány (Fura egy dolog, mert egyrészt azt mondok, amit akarok, másrészt pedig a sztori alapján megtagadhatja a pótlást? Nyilván nem, kizárólag akkor, ha vétség miatt eltiltás alatt állok....), a másik, hogyan kérem az igazolvány pótlását, természetesen az egyszerűbbik módon, azaz az egyesületnél kérem az újbóli kiváltást. A harmadik dolog pedig a befizetett díjról szóló bizonylat (vagy csekk feladóvevény), amit csatolni kell.

Ezután a kormányhivatal illetékes szerve kiállítja a határozatot, amelyben engedélyezi nekem a dokumentumok és a jegy pótlását, amivel beblattyogok ismét a horgászboltba, és pótoljuk, amit kell.

Bár a rendszer még új, és nincs nagyon bejáratva, meglepően gördülékeny volt a kommunikáció az illetékesekkel, segítőkészek, és gyorsan dolgoznak, miután átutaltam a pénzt, másnap el is készítették a határozatot, és meg is küldték emailben.

A Pest Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatósága Vadászati és Halászati Osztály ügyintézőjének engedélyével közlöm itt a levelet, amelyet tájékoztatásul megküldött az egyesületnek az ügyintézés módjáról.

Elveszett Horgászigazolvány Pótlása


Itt pedig a határozat, amit küldtek:

Határozat



És ma, miután elkészült a határozat, egy nagyon kedves fiatalember megtalálta és visszajuttatta az elveszett igazolványt hozzám!!!

Így csak az állami jegyet kell pótolni (mivel az előzőt érvénytelenítették) a többi dolgot (igazolvány, fogási napló, egyesületi tagdíj) nem.

Egyszóval minden jó, ha a vége jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése